O tom, že různé sporty mají různou popularitu, asi není třeba diskutovat. A je jasné, že to se liší i mezi jednotlivými zeměmi. Například u nás jsou nejoblíbenější fotbal a hokej, zatímco například ve Spojených státech Amerických je to americký fotbal či rugby. Jak se ale stane sport populárním, a jak naopak z popularity spadne?
V první řadě je nutné, aby byl dynamický a v podstatě neustále se na hřišti něco dělo. To jej dělá divácky zajímavým, což je to hlavní. Proto například závody na běžkách, zvláště ty intervalové, v podstatě nikdy populární nebudou. Nic zajímavého, alespoň z diváckého hlediska, se tam totiž v podstatě neděje. Naopak v hokeji má vždy puk někdo jiný, a každou vteřinou může padnout gól. Není tedy divu, že je divácky zajímavější.
Ovšem podobných sportů je mnoho, přitom valná většina z nich není příliš sledovaná. Je tedy jasné, že zde musí být ještě nějaká ingredience. A skutečně je zde ještě něco, co je k popularitě potřeba, a to je medializace, především v pozitivním světle. Čím více se o daném sportu bude v televizi mluvit, tím více přejde do povědomí lidí, a tím více o něm budou vědět a bude pro ně důležitějším.
Samozřejmě to vše závisí také na penězích, a to na všech úrovních. Každý sport chce mít co nejvíce fanoušků, ovšem ne každý si může dovolit zaplatit potřebnou medializaci. Ty, které si to mohou dovolit, pak díky tomu získávají ještě více peněz. Tím se v podstatě vytváří monopol, který není snadné porazit.
Jak je ale možné, že některý ze sportů z popularity opadne? Důvodů může být několik. Obvykle je to nějaký skandál, který se objevil, nebo také konstantní neúspěchy našich týmů na mezinárodní úrovni. Jen málokdo se totiž bude dívat například na mistrovství světa, když tam ani nemáme reprezentaci. A to je škoda., protože by si pozornost mnoho z nich zasloužilo.